İlk Toplantı, Beşiktaş

Uzun zamandır kurmak istediğimiz kitap okuma grubumuzu nihayet kurduk! 10 Mayıs’ta bir araya geldik. Beşiktaş’ta Ye Kafe’de hem yedik, hem muhabbet ettik. İlk toplantımızda kitapları neye göre seçsek, hangi yöntemi izlesek, ne yapsak, ne etsek konuştuk. Temmuz’dan ilk olarak destan okuyalım önerisini hepimiz sevdik ama ne yazık ki destanlar hakkında ne az şey bildiğimizi-en azından çoğumuz- farkettik, üstüne bir de Beşiktaş’taki kitapçılarda destan bulamadık. İlyada ve Odesa hariç tabi, onlar vardı ama biz istemedik. Devrim, aramızdan kimsenin okumadığı bir kitapla başlayalım deyince yine beğendik bu öneriyi. Ben uzun zamandır okumak istediğim Sahilde Kafka’yı önerdim. Eh biraz da çaresizlikten kitabım onaylandı, okumaya başladık bile. 8 Haziran Cuma kitabımızı tartışmak üzere, bu defa Kadıköy’de toplanacağız. Nasıl gidiyor gençler, kaçıncı sayfadasınız?! Aşağıda Edip’in toplantı boyunca tuttuğu notları da bilgilerinize sunarım. Fotoğrafları da çekenler eklesin lütfen canım arkadaşlarım. Sevgilerimle, Pelin.

Tarih                        : Perşembe, 10.05.2012

Katılımcılar            : Devrim, Hatice, Canan, Temmuz, Edip, Pelin, Bilge

Yer ve Zaman        : Beşiktaş, Ye’ Cafe – 19.00

Ayın Moderatörü : Pelin Nişancı

Kitap seçim kriterleri konusunda tartışmalar yapıldı.

Bu sırada yemekler geldi.

Yemek yenirken Sayın Bilge Altay, Dostoyevski sonraya kalsın dedi ve Sabahattin Ali ve Hasan Ali Toptaş’ı önerdi.

Sayın Hatice Kılavuz bu sırada araya girerek Camus dedi. Bu arada Sayın Devrim Salman, Sayın Hatice Kılavuz ve Sayın Canan Öztürker, Latife Tekin’i önerdi.

Bu sırada erkeklerin düşünceleri soruldu. Ve hemen Sayın Temmuz Salman’a dönüldü.

Sayın Temmuz Salman derin bir nefes alarak fikrini sonra söyleyeceğini belirtti.

İhsan Oktay Anar’ın neden söylenmediği soruldu, çünkü herkesin okuduğu belirtildi.

Türk edebiyatından Orhan Pamuk ve Yaşar Kemal önerildi.

Sayın Bilge Altay ısrarla Orhan Kemal de yazalım dedi.

Sayın Devrim Salman’dan kimsenin okumadığı bir yazar okuyalım böylece herkes için eğlenceli olabilir fikri geldi.

Bunun üzerine Sayın Temmuz Salman anonim bir destan okuyalım önerisi yaptı. Moderatörümüz Sayın Pelin Nişancı bu fikri beğendi ve onayladı.

Kitap önerisi olarak Gılgamış geldi ve onun üzerine tartışıldı.

Moderatörümüz Sayın Pelin Nişancı Sahilde Kafka isimli kitabı önerdi kimsenin okumadığı bir kitap olarak.

Karar aşamasına gelindi Moderatörümüz Sayın Pelin Nişancı destan mı yoksa başka türlü bir şey mi seçelim diye sordu.

Bu sırada Sayın Canan Öztürker sigara içmek istedi ama Sayın Hatice Kılavuz izin vermedi, Sayın Canan Öztürker zorla çıktı.

Sayın Hatice Kılavuz klasiklerden yana olduğunu belirtti.

Destan fikrine doğru yaklaşıldı ve bu konuda herkesin fikri sorulmaya başlandı.

Sayın Canan Öztürker destana çok taraftar olmadığını belirtti.

Sayın Temmuz Salman, İskandinavya’nın çok iyi olabileceğini belirtti.

Son olarak destana karar verildi ve herkese teker teker destan sizin için de tamam mı diye moderatörümüz Sayın Pelin Nişancı tarafından soruldu.

Sayın Hatice Kılavuz ve Sayın Canan Öztürker destanların yabancı gelebilmesi konusunda endişelerini belirttiler.

Destan son düzlüğe açık ara önde girdi.

Karar olarak Alkım’a gidilip destan bakma fikri ortaya atıldı ve sanırım kalkıyoruz şimdi, baybaaaay.

12 responses to “İlk Toplantı, Beşiktaş

  1. elinize saglik arkadaslar.. 🙂
    ben an itibariyle 201.sayfadayim. simdi biraz daha okuyacagim. 😀

  2. çayvesempati

    Valla moderatör gıcık mıcık ama kitap seçimini başarılı buldum. Kasvetli ve sıkıcı bir ilk roman bizi kulüpten de soğutabilirdi. Kendisini tebrik ediyor, henüz 126. sayfada olduğumu utanarak bildiriyorum. 😦

  3. Ben de az önce 400. sayfaya ulaşmış bulunuyorum..
    Sürekli bir gizem, bir birazdan ne olacak acabacılık…

  4. ben kaçtayım söylemiyim de şevkiniz kırılmasın :p

  5. çayvesempati

    Elif Şafak, Murakami için “Kalabalıklar içindeki yalnız bireyleri çok iyi yakalayabiliyor” buyurmuşlar. “Yalnızlık, bireyin yalnızlığı, bık bık bık” demiş. Neyse keşke Elif Şafak Murakami’den bahsetmeseymiş. Ama sizinle de paylaşmadan edemedim. http://www.youtube.com/watch?v=Hn0CGZb87wc&feature=relmfu

  6. çayvesempati

    Bu da Murakami’nin editörü ve onun başka bir kitabı olan 1Q84 hakkında söyledikleri. http://www.youtube.com/watch?v=MgBl1tjeUmA&feature=endscreen&NR=1

    Not: Çok çalışıyorum ben. :/

  7. takdir ettim çay ve sempatim, son yüz sayfadayım.. bu akşam biter, ben de araştırmalara başlarım 🙂

  8. Merhaba en yakın buluşmadan ben de haberdar olmak isterim. Temmuz’da görüşmediniz sanırım, 9 Ağustos Perşembe gibi hesapladım ama 🙂

  9. merhaba simge, ağustos’ta henüz buluşmadık. herkes tatilde. ağustos sonunda düşünüyoruz. seni de haberdar ederiz. görüşmek üzere 🙂

  10. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim başarılarınızın devamıyle,Teşekkurler.

Yorum bırakın